tycker inte om

Nej nu på senaste har jag fått väldigt svårt för nosgrimmor och snokremmar.
 
Syftet med nosgrima och snokrem är kort och gott för att täppa igen hästens mun. Vi vill ju inte se en häst som gapar och uttrycker sitt missnöje så att vi kan se det, det ser ju illa ut. 
 
Jag har dock nosgrimma på mitt sidepull träns och det spänner jag så löst som möjligt men kan ändå inte hjälpa att tänka att den förhindrar hästen på någt sätt. Sen är det så att varken Kvicken eller Schatal känner stort behov av att öppna munnen då jag inte har bett i deras mun om dom nu skulle vilja gäspa eller bara öppna munnen så vill jag att dom ska ha den friheten. 
 
 
Bild lånad från google. 
 
Det här är då något jag har typiskt svårt för. En nosgrimma som enligt mitt tycke ser hårt spänt ut och likadant snokremmen (det heter snokrem va?). Tycker det ser tvångsaktigt ut otrevligt och likaså känns det väl även för hästen. 
Som sagt, jag är inte emot nosgrimmor för det är svårt att komma undan men däremot skulle jag vilja se fler som spänner dom lösare, du behöver ju inte ta i så att du skiter på dig liksom... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0