update

Okej, så igår när jag skulle sadla Schatal så ville han inte riktigt bli sadlad. Han la bak öronen och när jag skulle gå runt på andra sídan óch dra ner sadelgjorden så lyfte han höger bakben och markerade. Jag bestämde mig för att inte rida honom då. 
Hur sugen jag än var på att skritta ut och mysrida så kände jag att jag ville lyssna på hans signaler och dom sa ett klart och tydligt nej. 
 
Har funderat på om det är sadeln som ligger fel nu och ska kanske försöka rida i hans gamla sadel som jag vet ligger bra. Ända anledningen till varför jag egentligen bytte sadel var för att i hans egna dressyrsadel kände jag mig ostabil och det kändes som om att jag skulle ramla av om han gjorde något- min osäkerhet alltså. 
Får smörja upp hans gamla sadel igen och testa den igen och se om det blir någon skillnad! :D
 
Kvicken däremot var hur redo som helst för att ridas ut på en skrittur. Han stod förväntansfullt utanför boxdörren och väntade på att bli sadlad. När tränset kom fram stoppade han in huvudet direkt också, där märker man en tydlig skillnad på en häst som vill bli riden och inte riden. 
 
Får se vad jag hittar på idag med killarna. Underlaget är åt helvete nu när det snöat mycket för 2 dagar sedan och helt plötsligt är det + grader ute och allt håller på att smälta vilket betyder enorma iskockor under hovarna när dom trampar i snön..... usch -.- 
 
Gammal bild 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0