en tanke

Eftersom att vi alla väljer att ha hästar så kan man absolut göra det bästa av situationen istället för att ställa frågan" men vaddå, "om det är onaturlig så ska man ju inte ens ha häst utan den ska få ströva fritt ute i vildmarken?"
JA, men nu är det inte så LÄTT i och med att det aldrig kommer att gå i exempelvis Sverige. Sen är det absolut upp till var och en att FAKTISKT göra det bästa för hästen, men i grund och botten är det inte det bästa för hästen att hoppa hinder och vara en dressyrstjärna, det är något vi människor strävar och längtar efter.

Jag själv ser mina hästar som mina vänner (så som många andra gör) och då utgår jag efter, "skulle jag spöa på min kompis med ett spö?" NEJ. "Skulle jag trycka in sporrar i magen på min kompis?" NEJ. "Skulle jag stoppa in ett bett i min kompis mun för att få den att röra sig bättre och luftigare?" NEJ. Därav känner jag inget som helst behov av att göra det på mina hästar heller. Men sen är det bara min tankebana och om man väljer annat fine :) Det betyder inte att jag inte kan hoppa mina hästar eller köra dressyrpass, det betyder bara att jag inte väljer att se hästen som ett utvecklandes tävlingsredskap som ska prestera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0