gårdagen

Igår tog jag in hästarna vid klockan 14:15 för att hinna rida Kvicken innan hovslagaren kom och skodde Schatal. 
 
Men när jag red så kände jag direkt att inte riktgit något stämde, han var lite motsträvig i skritten och ville inte riktigt gå på som han brukar göra, tog några travsteg och ni vet det där klungade ljudet som kommer ibland i magen? Vet inte ritkigt varför dom gör så men tänkte att han kanske hade lite ont i magen... hehe. Så det slutade med att vi skrittade ut på en mysig liten runda istället. 
 
Schatal är åter sitt lugna jag igen, skönt! Han är så himla snäll när han ska skos och nästan står och somnar, jätte gullig!

Dessvärre blev det extra timmar i boxen igår, tog in dom vid 2 liksom och sen gick dom inte ut igen, lite dåligt samvete över det så dom får vara ute som vanligt idag, hade nämligen tänkt att rida båda men gick upp rätt sent och ville inte låta dom stå inne så många timmar idag igen, fobi!!! 
Sen tycker ju jag att det känns onödigt att ta ut dom i mörkret igen, men som sagt, det är bara något som nötat in sig i min hjärna! 
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med dom, möjligtvis försöka mig på en promenad med båda hästarna samtidigt, wish me good luck!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise

Vilken fin blogg! Har du designat den själv? :)

Svar: Hej tack!! Det är baraelvira som har designat den, cred till henne! :D
None None

2014-01-04 @ 20:59:36
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0