Hur rör sig egentligen mina hästar?

Det här är en fråga som jag ställt till mig själv nu på senaste efter att jag kollat på bilder när jag rider. 

Går en häst bra för att den går i form? Nej, inte nödvändigtvis och inte i många fall, tyvärr. 

Jag har även bett lite om råd och då kommit fram till att både kvicken och schatal lägger för mycket vikt på bogarna istället för att flytta vikten till bakbenen. 

Det jag kan göra nu är att börja om från skritten, med båda. Rör sig bogarna fritt och är dom mjuka och avslappnade ? 
Följer jag mjukt med i deras rörelser och gör dom plats för bakbenen att sätta sig under sig? 

Det vi ska göra nu framöver är att länga steget på långa tyglar så att det inte blir något motstånd för dom att få chansen till att då bakbenen under sig mera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0