longering kvicken

Härliga onsdag!! 
Har varit ledig från skolan idag vilket har varit extremt skönt!

Det blev ingen dags tur till stallet idag i och med att jag är för lat, tragiskt men sant. 

Åkte till stallet vid 6 för att longera min fina kille Kvickis. Jädrar va pigg han var idag, helt sjukt, ännu mer energi än vad Shatte hade, och Shatte var ändå piiiigg när jag longerade honom!

Han fick iallfall springa av sig så mycket som han ville vilket tog typ 10 min , han körde några varv i fullfart och några små studssprång på det också! 
 
Efter ett litet tag lugnade han ner sig och började fokusera på mig. Det är så kul för jag och Kvicken funkar så jäkla bra överallt förutom i typ boxen och i hagen, det har dock blivit mycket bättre nu men det är inte riktigt som när vi går ut och går eller rider än.
Dock funkar det jätte bra att vara med honom när han är lös om det är typ i ett ridhus eller i en inhägnad paddock, undrar varför det är så... 
 
Iallfall så lyssnar Kvicken sjukt bra på röst och energi. Det räcker med att jag säger trav så kommer han upp i trav och likadant om jag säger galopp så kommer han upp i galopp, och hooooo är då att han ska lägga ner en växel. 

Han är super okomplicerad att longera och han hittade en väldigt fin takt mot slutet. Men han är så jäkla pigg nu, skulle vara bra om jag begav mig ut på ett riktigt galopp pass snart, kanske på fredag ;)

Ha en bra onsdagkväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0