nutid

Har ni någon gång gått till stallet och verkligen bara känt att ni vill hem tillbaka till sängen eller få stallet överstökat? 

Det har iallfall jag och det påverkar mer än vad man tror. 
 
Vi människor skiljer oss inte bara från hästarna som rovdjur utan vi skiljer oss även tidsmässigt från dom. Vi kan tänka i dåtid, nutid och framtid, något som hästarna inte kan. Hästarna lever i nuet och allt du gör i nuet med dina hästar kommer dom att ta in, dom läser av varje liten rörelse du gör. 
 
Jag känner en direkt skillnad när jag kommer till stallet och verkligen lever i nuet, jag är 100% engagerad och jag tar in vad hästarna gör mot mig, och vad jag gör mot hästarna. Jag studerar dom mycket noggrannare än vad jag gör när jag exempelvis tänker tillbaka på dagen när jag låg i sängen eller tänker på att om en timma kommer jag ligga i min säng igen, framtiden. 
 
Det krockar lite här. Jag känner av när hästarna inte tycker att jag är tillräckligt engegerad. Dom söker ständigt min uppmärksamhet och jag gång på gång ignorerar den, för att jag inte lever i nuet. 
 
Det här är något som är värt att tänka på när man umgås med hästarna, hästarna tänker inte på vad som kommer att hända om 10 min som du gör, dom tänker på det som händer där och då.
 
Lite spännande tankebana ändå, ska försöka att vara så mycket i nuet som möjligt när jag umgås med killarna, men det är inte alltid lätt, som många av oss vet!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0