promenad med killarna

Idag när jag tog in dom stod dom faktiskt i nedersta delen av hagen och när dom fick syn på mig började jag springa lite så sprang dom jämte mig, haha så söta. 
 
Tog två långa linor och spände fast innan dom hann komma in i stallet och bestämde mig för att gå ut på en promenad med båda två! Jag tycker att det är både kul och nyttigt med att gå ut och gå med båda två samtidigt. 
 
Dock när jag går ut och går med båda samtidigt så går Kvicken lite före mig och Schatal bakom, det är liiiite för svårt för mig än att kunna hålla koll och korregera två hästar samtidigt, men det kommer med tiden ;) Vill ju helst att båda ska gå bakom, men inget att stressa upp sig över!
 
När vi kom ner till ängen hann killarna snappa upp att det fanns gräs där under all snö, så medans dom stod och käkade på varsin sida av mig stod jag och kollade ut i tomma intet, oehört trevligt.... 
 
Räckte med att jag höjde energin lite så var vi iväg i fullsprätt alla tre, dom travade och busade medans jag flåsade någon meter bakom, kan ju inte riiiiktigt hålla samma tempo som dom har med mina short-legs. Schatal slängde iallfall med huvudet en gång så jag nockades med linan rakt i ansiktet, mindre trevligt men det var bara att fortsätta springa som den löparen jag är... 
 
Sen kom vi tillbaka till stallet igen och jag gosade lite, borstade lite och sen fick det bli mat för deras del och släckning vid halv 8!
 
En sådan där mysig dag i stallet som är guldvärd!
 
 
 
Kassa bilder som mer säger hur svårt det är att ta en bild med otåliga hästar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0