ridning på kvicken

Igår bestämde jag mig för att rida ut i kylan på Kvicken. Vi red runt foderby och jag insåg verkligen hur mycket jag saknat att bara rida ut och chilla på Kvicken. Det var något vi alltid brukade göra förut men som har avtagit nu när jag har 2 hästar att ta hand om. Fick mig verkligen att inse hur mycket jag faktiskt tycker om att rida, dvs inte hoppa och rida dressyr men faktiskt bara ut och chilla lite. 

Kvicken var jätte pigg till en början och vi tog några galopp och travsträckor, man märker verkligen hur mycket han tycker om det då han har öronen spetsade framåt hela tiden och verkligen vill framåt. Lite ringråstig var jag till en början och balansen kändes åt helvete (lol), men efter några travsträckor kunde jag sätta mig ner och bara ta det lugnt och njuta i både trav och galopp!
 
Idag är planen att jag ska rida Schatal vid klockan 6 snåret, Bella möter mig i stallet så eventuellt kanske hon kan ta Kvicken om hon vill så rider vi lite på volten tillsammans, eller om hon bara vill gå med honom! 

Ska försöka rida hästarna nu varannan dag, alltså Kvicken ena dagen och Schatal andra dagen, det blir lätt så nu när jag har 2 hästar att jag känner mig taskig om jag bara umgås med en av hästarna mer men nu kan jag istället försöka med att fokusera mer på Schatal en dag och Kvicken mer den andra dagen, får se hur det går!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0