schatal vettskrämd?

Farmor berättade nyss att Schatal hade försökt ta sig ut från boxen igår vid halv 9 tiden då dom börjat att skjuta av raketer i närheten! 
Han hade varit väldigt rädd men hon hade spänt upp en tråd så att han inte skulle försöka ta sig igenom. Vid halv 1 tiden hade hon gått ner igen och då hade han varit hyfsat lugn.
 
Åh lillgrisen tycker ju inte om ljud och det förstår jag, för han har ju ingen aning om vad det är för ljud.
Idag när jag tog in dom så stod jag och borstade på Schatal i boxen, varav den var öppen och dörren ut till hagen var öppen. Helt plötsligt får han för sig att han ska gå ut ifrån boxen och ut i paddocken först. Jag kollar lite på honom och ställer mig och klappar på Kvicken, vänder bort huvudet i en sekund så är han borta. Jag går ut till hagen och då är han där ute och rejsar runt lite? Vafan tänkte jag och ba" Men Schatal, vad gör du?" då kommer han gnäggades i galopp och följer med in.. Jag sätter då på han grimskaftet och går ut på en promenad vilket lugnade ner honom väldigt mycket, skönt. 
 
Nu står han i stallet och är lite lugnare än vad han har varit dom senaste dagarna! Kvicken mår däremot toppen och störs inte alls av ljuden, som sagt, han e veteranen! :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0