som på räls

Idag tog jag in hästarna vid 20 över 6 och bestämde mig för att longera Schatal. 
 
Jag har ju berättat om hur det gick förra gången, men drar en snabbis igen.
Han var okoncentrerad på mig, väldigt pigg och studsig samt att han betedde sig dominant gentemot mig också. Dvs att han vänder upp rakt mot mig och lägger bak öronen samt blåser upp sig. 
 
Idag däremot!!! Han var såååå jäkla fin idag. Han lyssnade konstant hela tiden, han var inte alls svår att få upp i trav eller galopp, han vände inte upp rakt mot mig och visade missnöje. Allt gick som på räls idag och "smooth" som man brukar säga.
Det var kravlöst utan några konflikter vilket var oehört skönt, då fick jag det sagt att jag gjorde något rätt förra gången vilket alltid är kul att se såhär i efterhand.
 
Vi höll på i cirka 20-25 min sen fick det räcka. JUSTE! Han hade mycket bättre takt idag också, kom upp lite högre i formen av sig självt och började jobba uppåt. Kommer nog fortsätta blanda lite longering och ridning nu framöver då han verkar tycka det är kul och han blir mer och mer framåt för varje gång, kul!!
 
På denna bild ser han trevlig och lyhörd ut på, precis som han var idag!
 
Det här är däremot en liten dominant Schatal som är i första läget till att vända upp rakt mot mig och visa lite ilska. Han var alltså inte såhär idag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0