djuren kommer först

Nu såhär när jag har tagit studenten och faktiskt ska komma på vad jag vill jobba med senare så rullar mycket tankar i mitt huvud:
1.Jag är världens tröttaste människa på morgonen och går inte upp ur sängen om jag inte vill.
2. Jag skulle aldrig kunna se mig själv jobba med något som jag inte trivs med, det är inte värt pengarna känner jag. 
3. Ska jag jobba med något en längre tid så måste jag tycka om det.
 

Så, jag har lite krav med andra ord, det är främst för att jag testade på ett jobb förra sommaren som jag absolut inte tyckte om och jobbade då bara 7 dagar, det gick fan inte mer. Jag mådde riktigt psykiskt dåligt och vet ni vad, jag sätter faktiskt min hälsa framför pengar, så är det bara. 

Men så kom jag att tänka på den där veckan i April när jag var ensam hemma med mina två systrar och jag skulle cykla varje dag till stallet för att morgonfodra klockan 8... Det var självklart jobbigt men vet ni vad, då hade jag INGA problem med att komma upp för då gjorde jag det för hästarna, dom som jag värdesätter högst i livet. Och typ varje dag av den veckan gick jag och la mig runt 5-6 på morgonen eller var riktigt jäkla bakis, men jag gjorde det för att 1. Jag hade inget val och 2. Jag gjorde det för dom för dom kan inte göra det själva, dvs fodra sig själva.

Och så kom tanken, är det generellt bara hästar jag skulle göra det för? NEJ. Det är nog tammefan för varje liten djurart som finns här på jorden (nästan), så då kom tanken, varför kanske inte försöka jobba med djur?
Jag har faktiskt aldrig riktigt tänkt tanken förut att göra det till ett yrke men så varför inte? Jag älskar ju djur och som det känns så skulle jag gå upp vilken tid på dygnet för att få vara med dom och ta hand om dom. 
 
Jag känner mig typ tom utan djur i vardagen (som tur är så behöver jag inte uppleva det) och jag vill lära mig så mycket om dom precis som jag gjort om hästar det här snaste halvåret, jag brinner för det, och det är väl det som är nyckeln i det hela? Att brinna för något. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara - FEWLINS

Håller med till 100%, jättebra inlägg!
Förstår om du inte vill berätta, men vad var det för jobb du hade förra sommaren?

Svar: Tack så mycket!:DJag fick jobb på ett ålderdomshem som inte alls riktigt var min grej, personalen var hyfsat otrevlig och jag har svårt att hålla käften om saker jag inte tycker går rätt till, så du kan ju tänka dig hur bra det gick ihop :) haha!
None None

2014-06-11 @ 16:12:19
URL: http://fewlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0