lastträning dag 2

Började i samma veva som igår, han var iungefär lika skeptisk idag men accepterade transporten lite mer än igår. 
Dock så har jag nu efter dagens insatts insett att jag inte kommer klara av det här på egenhand, samma orsak som förut, jag vet inte hur. 
 
Vi kommer liksom inte längre än att han går in i transporten och ut lika fort igen på högersida om transporten, han backar ut snett med andra ord. Idag kunde han stå med framhovarna på rampen och kika in i transporten och stå där ett ganska bra tag, kanske 30 sekunder eller något men sedan backade han ut igen. 
 
Hade spöet till en början men slängde sedan iväg det och då funkade det jätte bra att bara svinga linan lite mot baken utan att nudda och han tog några steg framåt, gick även att hålla lite motstånad i grimskaftet och han gick framåt. 
Men problemet är att det känns att jag inte kan ta honom längre än så, det känns mil bort att få in honom, att han ska vara lugn där och sedan stänga bommen bakom rumpan och åka iväg liksom. Man kan kalla det att jag nästan ger upp men jag ger fan hellre upp än att göra på fel sätt. 

Tyvärr är jag inte mentalt stabil än för att behålla lugnet till max och tålamodet, det är mycket bättre än förut men jag vill så gärna inte göra honom fel på något sätt, då känns det säkrare att ringa in någon som är väldigt kunnig på området lastning, det gör allt mycket säkrare för mig och speciellt för Schatal som då får en chans att känna sig trygg med någon som vet vad den heller på med. 
 
Det är även en chans för mig att få lära mig hur man faktiskt gör och göra det på rätt sätt, för jag behöver lära mig och jag vägrar att använda våld, finns inte ens på världskartan liksom. 
 
Alternativen nu är att vi ringer en hästtaxi om finns nära oss, dom lastar på hästen och kör hästen till önskad plats och ska tydligen vara duktiga på det, alla hästar dom har försökt lasta har dom fått på och jag var väldigt mån om att fråga vilka metoder dom använder sig av, psykologiskt och mentalt sa kvinnan i andra änden som jag pratade med, "vi använder oss inte av våld", vilket gjorde mig väldigt glad. 
Dock är ju prissumman hyfsat dyr för att göra detta men vi ska överväga denna vecka och se, kommer förmodligen förska lastträna lite själv igen men utan förhoppningar osv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0