piczzz

Hejsan hoppasan, är lite piggare nu så tänkte slänga upp lite bilder från i fredags när jag och min kompis Killander red! 

Meningen var att hon skulle testa på båda hästarna och jag skulle kolla och ni vet ge lite tips osv men jag blev så himla insnöad när jag själv red att jag totalt glömde bort det och körde mitt egna rejs, haha typiskt.. 

 
 
Hon fotade iallfall lite bilder när jag red på Schatal och här är resultatet, slänger in en liten förklaring till varje bild
 
 
Vi börjar med en liten protest!
 
Lite mer protest! 
 
Fick byta direction, han ser lite besviken ut haha.. men iväg kom vi!
 
Snygg-Killander
 
Här travar vi på ganska bra framåt, observera framåt haha... Nej men lätt framåtlutning som inte är det ultimata, vi vill ju förflytta punkten bakåt 
 
Väldigt låg där fram men han börjar hitta tillbaka lite mer här, kolla även på min sits
 
Börjar försöka hitta tygndpunkten bakåt. Observera även att det är Schatal själv som väljer att gå såhär, jag rider mycket med sätet men huvudet har han fritt på dessa bilder. 
 
Ja ingen kommentar på denna bild haha 
 
Han har en tendens att söka sig neråt lite för mycket med huvudet ibland men då ger jag honom bara hela handen så att han inte har något att hänga sig i 
 
Få upp tempot lite över bommarna haha 
 
Sträcka ut lite! Brukar korta tyglarna lite mer i mitten av ridpasset för att hitta mer korrigering, dvs mer balans så att han inte vajjar zickzack över ridbanan, funkar oftast väldigt bra nu och han går framåt! 
 
Och så tog det stopp igen men denna gång en glad Schata som stannade! 
 
Ja, det var alla bilder jag hade att erbjuda idag, ni vet ju typ vad jag är ute efter när jag rider (harmoni,balans,känsla och även aktivitet i bakbenen även fast det är det jag prioriterar sist just nu då det andra för mig spelar viktigare roll), känner att han börjar hitta tillbaka lite mer och får gå friare framåt vilket han verkar trivas med. Vi kommer fortsätta i det här spåret nu framöver så får vi se vad som händer :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0