bara jag som inte är dömande mot någon hästras?

Vettefan vart alla fördomar om olika hästraser kommer ifrån men är det bara jag som växt upp med att tycka att alla hästarraser är lika mycket värda?
 
Jag skulle helt ärligt kunna äga vilken ras som helst på en häst, mig skulle det kvitta för personligheten hos hästen ligger inte i rasen även fast många raser oftast har något speciellt kännetecken. 
 
Inte fan trodde jag att jag skulle ha en ridtravare och en Arab hemma men vilka 2 fantastiska individer dom är. Skulle inte vilja ha två andra hästar än dom nu. Men om det skulle vara en haflinger och ett halvblod skulle inte göra något det heller, vilken ras det är på min häst kvittar helt och hållet.
 
Nej det här är något jag tycker är så fruktansvärt hemskt inom hästvärlden. Titt som tätt ser man åsiktsinlägg om olika hästraser, oftast travare (faktiskt) och bara för att jag har en travare så är det inte direkt att det biter mig i ryggen mer om någon skulle skriva om ett fullblod eller en arab eller en PRE häst eller vem som helst, tycker bara det är onödigt att uttala sig negativt om någon ras, eller är det bara jag som känner så? 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0