det skulle krocka

Jag har under många år frågat mig själv om jag skulle kunna se mig själv jobba i ett stall i framtiden, svaret har alltid varit ja även fast det är slitiga timmar och få raster. Drömmen var ju att jobba på ett dressyrstall med fina utbildade hästar. 
 
Men idag känner jag bara nej. Jag skulle kunna se mig själv jobba i stall men inte i ett dressyrstall eller något annat som är till för människans nöje. Det skulle bara krocka något så enormt mycket. Jag skulle inte klara av att se hästen som ett redskap som ska göras klar med benskydd,träns,sadel,bett,gramantygel,martingal,snodd och all annan tänkbar utrustning. 
Det skulle kännas så fel för mig att jobba med något som jag inte är en del av.
 
Istället skulle jag kunna se mig själv jobba i ett stall där fokus är på hästen och där man ser till individen för sig. 
 
Jag vill inte på något sätt låta negativ till dom som jobbar i dressyrstall/hoppstall/vad det nu kan vara, det är ju bara det att vi alla är olika och för mig skulle det inte funka. 
 
Jag och Kvicken för ett par år sedan 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0