grunden

Jag vet ju bara hur jag uppfattar mig själv och mitt tänk med hästarna och från min sida så tycker jag inte att jag är extrem i mitt sunda hästtänk, jag har några grundprinciper som jag följer, vilket är
*Lyssna till hästen 
*Respektera hästen 
*Slå aldrig hästen
*Ingen användning av sporrar,spön eller bett 
*Fråga hästen innan du utsätter den för något
*Kompromissa
 
Det här är dom sakerna jag alltid tar hänsyn till när jag vistas bland mina hästar samt andra hästar. Det här är en självklarhet för mig i min vardag med hästarna och jag tycker det funkar kanoners. Sen om andra väljer att göra raka motsattsen kan väl störa mig, men det är inte upp till mig tyvärr. 
Så, jag har fått höra att det är konstigt att jag följer dessa grundprinciper, ingen har sagt det rakt ut men folk har kollat snett och lite såhär "vafan håller hon på med liksom", men helt ärligt stör det mig inte. 

Jag vet vilken kontakt jag,Shatte och Kvicken har så det är okej. Tycker inte att punkterna där över är speciellt konstiga, men för en människa som inte väljer att se sin häst som en vän kan jag förstå att dom är det, vilket är jävligt synd... 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0