känner mig lite bitter nu på hästvärlden

Eller egentligen inte bitter utan jag ställer mig mer ifrågasättande till hur många tänker. Jag har kommit i underfund med att jag inte har någe problem med dressyr eller hoppning eller ALLT så länge man umgås med hästen utöver det och bygger upp en mer naturlig relation, då är jag nästan bombsäker på att din häst är mer positivt inställd till arbete som sker från ryggen.

Jag tror säkerligen att många hästar tycker att det är kul att få komma ut och galopperas fritt på ängar osv för jag vet att Kvicken älskar det. Men Schatal däremot not much... Och det är ju precis det det handlar om, hästen är en individ och alla är olika, MEN i grund och botten är även alla HÄSTAR och därför bör fler bli intresserade av NH. 
Inte bara för att det är NH utan för att det faktiskt är våran uppgift som människor och ägare till hästarna att förstå oss på dom, därför behöver vi NH, mer kunskap och mer förstånd. 
 
Och nej.Jag kommer inte börja rida moderndressyr igen eller ge mig på att hoppa, för mig är det inte det optimala ridsättet och jag vill inte gå tillbaka dit. Men gör man det har jag inge problem med dom som gör det på ett så harmoniskt och trevligt sätt som möjligt. 
Jag är mer för kontakten idag och relationen och jag trivs enormt bra med det för jag vet att jag behandlar mina hästar rättvist och jag vet tuuusen gånger bättre hur jag ska lösa problematiska situationer, det för mig är det optimala idag. 
Sen att jag inte riktigt vet vart jag vill komma med min ridning än eller vad jag vill så är det inget jag har bråttom med. Så länge jag och Kvicken trivs tillsammans så är jag nöjd, så länge jag och Schatal trivs tillsammans så är jag nöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0