lördagens härliga sol

Igår var det en helt magisk dag och jag och mamma åkte och hälsade på Schatals ägare i Enköping!
Vi kunde inte hittat en bättre dag att åka på då solen gassade på och vädret var helt underbart, perfekt dag!

Vi åkte iväg runt klockan 10 och kom hem någon gång vid klockan 6 så det blev en heldag borta på deras gård. Jag fick testa rida western (för första gången i mitt liv) och det var huuuur kul som helst. 
 
När jag först hoppade upp fick jag instruktioner av Fredrik hur jag fick Jackie att svänga och det var ju helt annorlunda från den modernadressyren. Här fokuserar man inte alls på hästens mun utan rider med andra hjälper. Det var sjuukt kul men satan vad svårt det var att både tänka på hur man skulle styra och sedan komma upp i en högre växel, dvs trav eller galopp. 
Jag tyckte iallfall att det var jätte kul och jag skulle lätt vilja testa på igen och lära mig att rida western bra. 
 
Det ultimata i sommar skulle vara att ta med båda hästarna dit i några veckor och njuta och förhoppningsvis utvecklas ännu mer! Åh så skönt det ska bli att ta studenten:D
 
Embedded image permalink
Igår när jag fick testa rida western på deras Quarter sto Jackie! Underbar häst det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0