vill ta upp det här

Krav är en vanlig sak i mångas vardag. Man har krav på sig själv och andra har även krav på dig. 
 
I hela mitt liv har jag haft folk runt omkring mig som har haft krav på hur jag ska vara som person och hur folk vill att jag ska vara som person. Men under dessa 19 år som jag levt har jag även lärt mig att- det spelar ingen roll om vad folk vill att du ska göra eller vem dom vill att du ska vara, för så länge du inte vill det själv  så ska du aldrig lyssna, du måste vara sann och framförallt stark mot vem du är. 
 
Jag släppte alla dessa kraven som folk hade på mig för cirka 3 år sedan, iallfall några av de kraven som folk hade på mig. Nu såhär i efterhand har jag även släppt fler krav som folk har på mig. För det spelar ingen roll om någon säger att jag måste prestrera bättre i skolan, det spelar ingen roll om någon säger att jag måste skaffa ett jobb, det spelar ingen roll om någon säger att jag måste behandla mina hästar på ett visst sätt, för vill jag inte det, då kommer det aldrig att gå. 
 
Du ska vara den du vill vara och inte den som alla andra vill att du ska vara. Det låter klychigt jag vet, men det är verkligen sanningen och när man fått sanningen kastat i ansiktet på sig så lär man sig även att förstå den och utgå från den. 
 
Kom ihåg att du redan har höga krav på dig själv, du har högre krav på dig själv än vad någon annan någonsin kommer att ha på dig, och det är fan svårt nog att behöva ta itu med sina egna krav. 
 
Du kan ha krav på absolut allting du gör. Du kan ha krav på att du ska sova ett antal timmar, du kan ha krav på att du ska cykla en viss tid på några meter, du kan ha krav på att du ska utvecklas konstant i allt du gör, och vet ni vad? Det är krav nog. De kraven som du sätter på dig själv är de krav som tar mest på dig, och det räcker.
 
Du ska aldrig nöja dig med mindre än vad du vill ha. Du ska kämpa och du ska göra det utefter hur du själv vill. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Casper

<3

2014-05-04 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0