en annan känsla

Okej hej! Måste berätta om dagens ridpass på Kvicken för det var något som jag aldrig känt förut. 
 
Kom till stallet vid 6 för vi skulle lassa av 70 nya balar hö så passade på att umgås lite extra med båda killarna idag, Kvicken och jag tog ett litet ridpass och Shatte och jag longerade lite. 
 
MEN idag skrittade jag fram lite extra länge på Kvicken och försökte känna om han gjorde plats för bakbenen under sig, testade mig fram och tyckte till slut att jag fick till en bra känsla och kunde faktiskt känna när jag skulle trycka lite med högerskänkel så att högerbakben kom in under mer och likadant med vänster också. Höll inte alls i han då utan satt på långa tyglar. När jag sen kom upp i trav i högervarv så kände jag något helt fantastiskt, han liksom bar upp sig själv helt och hållet i typ 3 steg och det kändes rätt, det kändes som han satte sig under mig utan att jag knappt höll i honom något, var en märklig men väldigt skön känsla. Sen vet jag ju inte om han satte under sig bakbenen men det kändes tammefan så iallfall. 
Vi klickade jätte fint idag så det var super skönt!
 
Shatte och jag longerade lite och jag måste nog säga att jag inte tror att han har ont någonstans utan att han bara är jäkligt envis och helt enklet inte vill jobba osv. Men idag så longerade vi som sagt och det gick ruskigt bra, jag fick vara ganska bestämd men som sagt utan någon fysisk kontakt, mer visa med kroppen och "repet" jag håller i. Må jag säga att VILKEN FANTASTISK GALOPP KILLEN HAR!! Han bär upp sig själv så hiiimla fint i galoppen nu, stor skilland från förut. Han har helt magiska gångarter och jag måste på något sätt försöka få fram dom ur honom uppe på ryggen också, blir en stor funderare på hur jag ska kirra det, måste på något sätt lägga en plan.. hmm.. 
 
Uppdaterar mer imorgon (förhoppningsvis)!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0