galopp?

Idag galopperade jag och Schatal hela 2 steg uppe på volten!!! Kanske låter som en jävla skitsak för alla er andra men för mig är det enormt stort då vi inte galopperat på jätte länge i och med att Shatte har tvärvägrat så fort jag ens försökt öka traven lite....
 
Men idag kände jag att, vi testar och ser, går det inte så går det inte, hade förväntat mig ett tvärstopp så fort jag ens gjorde ljudet (när man fattar på Shatte så gör man ett litet ljud hehe) men han ökade traven mer och mer för varje steg och på typ 3 varvet så fattade han galopp, jag blev så jäkla glad och slängde mig på hans hals och kramade om honom men han blev lite rädd då så han sköt in baken och ba "WHAAAT??", åh blev så lycklig.
 
Han verkar må riktigt bra nu, måste ha varit att han haft ont eller något tidigare eller så är han bara mer villig till att arbeta nu vilket är toppen! 
Idag kunde jag även sadla utan problem (han har ju verkligen inte velat ha på sig sadeln några gånger förut), han var redo idag helt enkelt, gäller verkligen att kunna läsa av hästen, det ger så jäkla mycket!
 
Ni vet ju hur jag är, vill hästen verkligen inte så är det bättre att lägga ner och försöka igen någon annan dag, visserligen har det här tagit typ ett år nu men det är det värt så länge jag vet att jag aldrig skadar honom, fina lilla killen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0