Lära kompis

Idag fick en Ida min kompis följa med och rida på kvicken, vi har pratat om det länge men idag fick vi den idén och drog till stallet vid halv 8 tiden och tog en liten ridtur!

Hon har ridit lite smått innan men inte jätte mycket så visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig så satte på en lina till en början men insåg fort att hon faktiskt var hyfsat duktig så släppte iväg henne på egenhand! 
Sa lite hur hon skulle göra men tycker det är extra viktigt att dom får försöka känna av hästen själv också och få in känslan och sen berätta för mig vad dom känner/hur dom upplever hur hästen är! 
Gick svinbra och hon lärde sig fort och Kvicken var uppmärksam på henne! 

Sen tog vid ut Schatal på en liten longeringstur och satan vad fin han var idag igen, han har en helt annan energi och en annan vilja nu!! 
Ida fick också testa att Longera, var lite kämpigt första minuten då Schatal faktiskt är lite knepig att Longera om man inte vet hur man ska föra sig men hon kirrade det efter att jag visat en gång! 

Vi var klara i stallet runt 21:30 och det var super roligt!! 

Kvicken och Ida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0