schatal, annan energi

Hej allesammans!
 
Nu när jag longerat Schatal två dagar i rad så har jag märkt en helt annan energi på honom, han har kommit upp i en stadig och väldigt bärig galopp och sett ut att tycka att det är roligt, så idag bestämde jag mig för att hoppa upp och rida lite!
 
Min kompis Patte (Nattis) följde med och fick rida lite på Kvicken medans också. Idag valde jag även att rida i sadel för det var ett tag sedan jag gjorde det. Schatal var sååå framåt idag, han kom upp i en ganska ostadig trav till att börja med men sedan hittade vi balansen tillsammans och kunde även rida ganska jämt. Han protesterade typ 2 gånger under hela ridpasset men annars så hade han en väldigt bra energi och travade på enormt bra och fick det där steget han kan få när han kommer travandes i hagen. Han ville framåt idag och det underlättade väldigt mycket för mig, kunde be han gå framåt med röst och skänkel och han travade på framåt med energi, kändes jätte skönt. Det var en helt annan vilja idag så antar att jag bedömde rätt med att hoppa upp och rida lite. Han verkar inte ha ont någonstans längre och det känns så himla skönt, var nästan redo för att försöka mig på en galopp men så tänkte jag, varför riskera något när han faktiskt har pinnat på så himlans fint? 
 
Är överlycklig idag men vågar inte hoppas på för mycket, måste verkligen ta "baby-steps" och framförallt få han att tycka att det är kul framöver, det är viktigast för mig. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0