Det materiella sakerna spelar mig ingen roll

Jag vet inte riktigt hur det är med er men när jag tänker på stan (stockholms storstad) så tänker jag att helvete heller, dit pallar jag inte åka in. 
 
Många åker in till stan för att sätta sig på att kafé och ta en fika med en kompis för att "Catcha upp lite" medans jag bara känner såhär "ska vi sätta oss vid en skola och snacka eller?" vilket oftast är det jag och mina kompisar gör. 
Eller nu när min kusin/kompis Jocko har tagit körkort så är vi gärna ute och hittar på bus på kvällarna höhö! 
 
Det här med shopping är för mig också ointressant och om vi ska snacka hästar så spelar det ingen roll för mig hur mycket din häst kostade, handen på hjärtat, det spelar ingen roll. 
Det som ointresserar mig ännu mindre är märkesridkläder och dyr utrustning till hästarna.
Jag har aldrig varit sådan som fiskat efter mycket grejer utan jag tycker om det lite mer simpla, bekvämt ska det vara. 
 
Jag lägger ytterst lite pengar på kläder till mig själv, ska jag va ärlig så köper min mamma kläder till mig för att hon tycker att jag borde ha det, medans jag egentligen trivs i dom jag har. 
 
Fördelen med att bo lite mer på den lantliga sidan (Vallentuna) är att jag har nära till naturen och den friska luften. Mycket djur och space, det jag trivs bäst med. 
 
Pengar har värde för mig men inte lika mycket som vänner,djur och familj har, då lägger jag hellre tid på dom än pengar på annat! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0