En härlig tisdag

Igår tog jag ju körkort så jag och Carro bestämde oss för att först åka till hennes stall och sedan mitt stall! 

Vi var iväg vid klockan 11 och gick ut och gick med carros två hästar Cesar och Pirre, sedan åkte vi till Kvicken och shatte vid 1! 

Eller först tog vi en rutt till hööks och köpte saltstenar och jag fyndade även en grön och röd grimma till Kvicken och Shatte nu när julen snart är här hehe! 

Vi mockade och tog in dom sedan tog jag ut Kvicken och körde lite med "halsring" aka ett grimskaft runt halsen! 

Jag har ju tidigare nämnt att jag har gjort lite förberedande från marken med halsring och Carro frågade idag om jag inte skulle hoppa upp lite utanför stallet också så jag bestämde mig för att göra det! 

Det kändes verkligen super bra och Kvirre lyssnade väl på bara halsringen! Kändes helt fantastiskt att inte hålla i huvudet på honom utan lite mer frihet! Övade lite stopp och svängning i skritt! 
Det var lite svårare att svänga åt höger tyckte kvirrisen med det gick!! 

Det bästa var att han verkade trivas, precis det jag är ute efter! 

Här kommer lite bilder! 







Kommentarer
Postat av: Ylva

Står dina hästar typ vid ungdomsmottagningen i vallentuna? Åker förbi där när jag ska till stallet och tycker alltid det ser ut som kvicken och shatte! :o

Svar: Ja det gör dom! :) åh, vilket stall rider du på ? :)
None None

2014-11-20 @ 20:42:45
Postat av: Ylva

Har min foderhäst där, stallet har inget namn men det ligger inte så långt ifrån foderby :)

Svar: Jaha okej då förstår jag :)
None None

2014-11-22 @ 18:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0