video

Jag följer en kille på youtube som heter Warwick Schiller, ni kanske har hört talas om homom förut? Eller så har ni inte det hehe. 
 
Men han lägger iallfall upp videosar med jämna mellanrum och jag tycker faktiskt att dom är rätt så bra. Han är en westernryttare med NHtänket i sig. 
 
Jag har inte sett tillräckligt av han för att kunna säga hur han är som hästmänniska, men lugn är iallfall ett ord som går att använda. Han gör säkert saker som jag inte stödjer också (råkade faktiskt komma över ett litet klipp när han tar spöet och slår det lite lätt på rumpan för att hästen bockade och det där är jag inte för). 
 
Men tycker att det här klippet är ganska bra faktiskt, han talar om varför han inte tycker att man ska "lyfta" hästens rygg under ridningen. Sen tycker jag att han förklarar det här med att hästen inte går bekvämt när man trycker in huvudet på den när den inte jobbar rätt, detta gör han vid 3:00. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0