Att påverka

Igår satt jag och drack vin med två stycken kompisar. Vi kom självklart in på ämnet hästar, det är nästan ett måste haha. 
Min ena kompis är hästmänniska och den andra tycker om hästar och har ridit lite men är inte alls lika intresserad som oss två andra.

Vi kom in på det här med medryttare då min kompis Kajsa försöker att hitta en medryttarhäst och hon har satt Maxpris på att betala 500kr i månaden, vilket i det stora hela är en summa som är överkomlig om man är hästintresserad. 

Vi satt och snackade om några hästar som hon har kollat på och kom in på spåret varför hästar beter sig som dom gör! Exempelvis : varför är den här hästen bakskygg vid ridningen? Osv. Och hon sa som magiska orden till mig "asså lisse, efter att jag har läst din blogg så har jag sjävklart börjat ställa mig frågandes till mycket grejer som händer i hanteringen av hästar. Jag ställer mycket mer frågor om varför hästar gör som dom gör."
Och ni kan ju bara förstå hur glad jag blev av att höra dessa ord!!! Det är som magi i mina öron. 

För det första blir jag så otroligt glad att folk faktiskt tänker efter i vissa inlägg som jag skriver och börjar reflektera, men i det stora hela handlar det här inte om mig, utan om våra kära fina djur- hästar. Jag blir så otroligt glad för deras skull, för vår gemensama nämnare är att  hästarna ska få ha ett sådant bra liv som möjligt. 

Jag kommer alltid tro starkt på en sådan naturlig hästhållning som möjligt. Jag kommer alltid stå upp för hästarnas rättigheter. Hästarna är det viktigaste. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0