Välbehövligt kvällshäng

Åkte till stallet klockan 7 idag (kvällen) och öppnade upp hagen så att hästarna kunde få hänga med mig när jag mockade eller om dom ville stå och beta lite utanför stallet precis. Jag ville verkligen ha dom nära mig idag och det ville dom också. 

Jag tvekar inte en sekund på att mina hästar känner av när jag verkligen bjuder in dom till att vara nära mig och när jag inte gör det. Jag har dagar när jag inte är riktigt mottaglig och helst inte vill komma nära dom och då känns det faktiskt som om att dom inte vill vara med mig heller, men jag tror i själva verket att jag egentligen bara inte bjuder in dom och det är då dom tar avstånd. 

Iallfall så tog jag det extremt lugnt och la ut lite Hö precis utanför stallet och borstade av Kvicken utomhus, mockade, jag varierade lite liksom, ingen hets. 

Sen måste jag också säga att Kvicken är mycket bekvämare med att jag borstar honom ute. Då har han friheten att gå ifrån när han vill men han valde faktiskt att stå kvar idag och käka på sitt Hö, var inga konstigheter. I stallet kan han bli lite lätt stressad när jag ska borsta många dagar, men det är också när jag är instabil. Allting hänger ihop. 

Sen gick jag och Jocko en sväng med shatte för att kika på honom och det ser mycket bättre ut än i lördags. Han är fortfarande staplig, stel, lite svullen och ja självklart då också halt. Man ser extra i uppför och nedförsbackar samt i vändningar. Jag tror dock att han är bra snart! 

Lite härliga bilder från idag! 










Här kan ni se att vänsterfram (om du står åt rätt håll) är svullet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0