Vad är det som händer?

Ojojoj... Livet är helt galet just nu... Jag är överallt och ingenstans. Jag är trött hela tiden och glömmer saker konstant. Mest av allt vill jag bara lägga mig i ett svart rum och stänga av livet i någon månad, men det går inte. 

I helgen var jag och kampade borta i Nyköping med några vänner och kom hem igår. Trött som fan och stressad som fan är ord som går att beskriva mig med för tillfället. 

Jag har haft en sak jag har velat berätta sedan i början av Juni men det har varit oklart på den fronten så jag har valt att vänta med det. Det är en stooor förändring som kommer att ske och jag berättar allt om det här nedan. 

UMEÅ. Jag flyttar till Umeå. Men vänta lite nu, hold up, vaddå Umeå? Yes, jag, min kompis Carro och carros mamma flyttar upp till Umeå helt enkelt. Vi tar med oss Pirre, Kvicken och Cesar och flyttar till en hästgård en bit utanför Umeå. Hur det här ens kom på tanken var för att Carros mamma köpte en hästgård där nu i Juni. Jag förbjöd Carro att stanna där i mer än 2 månader för att hon redan varit borta i 6 målandet på äventyr. Sarkastiskt slängde hon ut sig att jag kunde följa med och jag sa ja direkt. Vi garvade åt hela grejen först, det var egentligen mest på skoj men vi pratade med Carros mamma som tyckte att det hela lät som en jätte bra idè. Från att ha varit ett skämt blev det helt plötsligt lite verklighet i det hela. 

Sjukt nog så åker hästarna upp dit redan nu på torsdag 6 Augusti. Jag fick veta det idag och SJÄLVKLART är jag extremt stressad då jag trodde att vi skulle flytta i slutet av Augusti/början av September. Det finns dock ingen tid att förlora så jag kände direkt när Gunilla (carros mamma) ringde mig idag och sa att om vi vill så kan dom åka upp redan nu. 

Jag har själv inte varit på gården än och för att vara ärlig så har jag aldrig varit i Umeå heller. Det jag tror att jag kommer trivas med är att vi bor på en gård i ett litet samhälle på cirka 4000 invånare. Vi har 2,5 mil in till Umeå med bil så även det är nära. Jag trivs ju ute på landet och där det är lite folk så för mig blir det nog rätt bra. Carro bor dock inne i stan (Stockholm) just nu så för henne blir det nog en liten omställning hehe! 
Vi kommer att ha med oss deras hund Disa och våra tre hästar samt att (om jag har förstått det rätt) gubben som ägde gården innan kommer att lämna sin kallboldstravare där också. 

Det som känns mest sjukt är att jag faktiskt kommer att ta med mig Kvicken. Å andra sidan hade jag iof aldrig åkt om han inte följde med. Det ända sättet för mig att "uppleva" saker är om han finns vid min sida. Jag skulle aldrig få för mig att åka på en backpack resa i 3 månader eller flytta till ett ställe där han inte skulle kunna följa med mig. Visst blir man begränsad men det är just därför det här är så jävla häftigt. Jag kommer att flytta till ett helt annat ställe där jag aldrig har varit, dvs, göra något jag aldrig har gjort förut + att jag får göra den resan med Kvicken, det är helt sjukt. Självklart är allting lite läskigt men jag har verkligen ingenting här hemma i Vallentuna just nu som håller mig bunden här. Jag mår inte bra psykiskt och har fastnat i någon ond cirkel som  jag inte kan ta mig ur. Ett miljöombyte är nog precis det jag behöver nu, och det är precis det jag ska få. 

Hästarna kommer att åka Hästbuss upp till Umeå nu på torsdag och alla åker tillsammans. Tror resan blir på 7 timmar eller något vilket är nervöst, tror aldrig Kvicken har åkt så långt innan... Jag hade kunnat skicka upp Kvicken senare till Umeå också. Då hade han dock fått åka själv och det vill jag inte utsätta han för just nu när vi precis har gjort ett miljöombyte för honom, bättre att han får åka med två av sina kompisar då istället. 

Än så länge har jag inte mycket mer att gå på eller berätta. När jag är på plats där uppe så lovar jag er att fota och lägga upp bilder så att ni får se hur allt ser ut. Jag kommer antagligen uppdatera här också nu på torsdag. Ha de bra så länge! 

Dagens 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0