Mycket nu

Shit, jag har verkligen ett fullspäckat schema de här två sista veckorna på året. 

Veckan som kommer jobbar jag måndag, tisdag, onsdag + att jag nu passar två stycken ponnysar i stallet också, vilket betyder att jag ändå måste dit på torsdag också. Deras ägare åkte till Miami nu över jul och kommer hem dagen innan nyår. Jag blev då tillfrågad om jag kunde ta hand om dom, jag svarade ja. Tänkte ändå att jag är i stallet på dagarna så då kan jag lika bra kolla till dom lite extra och borsta dom efter intaget på mina långa dagar. Förövrigt är det lättare skötsel såsom lite promenader på dom dagarna jag hinner och visitering/bortstning. Det betyder med andra ord att jag nu åker dit på helgerna också och mockar åt båda damerna. Det är egentligen inte så mycket extra jobb men ändå tillräckligt så att jag inte bara kan slappa. 
Här är Giza som är ett arabiskt fullblod! Hon och jag tog en promenad idag och hon är verkligen jätte go! 

Och här är Kelly och Giza! Kelly är skäcken och hon är inte lika stabil som Giza är, men även hon är en jätte go pony! 

Utöver det så har jag ju Kvicken att ta hand om också. Han trivs verkligen super bra i nya stallet så jag känner mig jätte trygg med det. Han har tagit på sig rollen som "Frankies beskyddare". Frankie är hans boxpolare och dom två funkar väldigt bra tillsammans. Kan skriva mer om det i ett annat inlägg, blir så jävla mycket att skriva när man är inne på mobilen(min data är sönder). 

Vi har även fått en ny häst i stallet nu. Han heter whiskey och är också ett varmblod, dvs att 4 av 5 hästar är varmblod, jätte kul!! Whiskey är lite yngre än Kvicken, Frankie och Smaiky som är 24,19? Och 21? År gamla om jag minns rätt, whiskey är 9 år. Sen har vi lilla ponnyn Natchos också som är 8 år gammal.

 Det har varit lite strul vid Ihopsläppet nu då alla hästar jagar runt whiskey. Jag har själv inte kunnat vara där efter att vi släppte ihop alla första gången och då gick det helt okej bra. Efter det så har vi separerat på hästarna och numera går Whiskey ihop med Smaiky som är "högst i rang". Igår släppte dom ihop alla hästarna och då hade det tydligen gått väldigt vilt till. Vi får helt enkelt avvakta och ge det lite tid och se vad som händer! 

Annars är det ju jul snart vilket känns skitkul! Jag och mina tjejpolare brukar samlas upp på kvällskvisten och dra ner till lokalapuben för att dricka oss redlösa, iallfall några av oss hehe. 
Sen vet jag inte om jag kommer hinna att fira med min släkt i Haninge heller i och med att jag har två stall att åka till också, får se hur det blir på den fronten. 

Förra året bojkottade jag julfirandet med släkten då jag hade skapat någon slags av socialfobi och iår känns det mer tidspressat. Min syrra är ute och reser i Asien också oh det är inte alls lika kul utan henne heller. 

Kommer att kika in här lite successivt framöver också. Planerar på att skriva ett utförligt inlägg om detta år också, får se om det hinner komma upp i tid. 

Jag och min polare Cajsa i helgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0