Det sorgliga är att...

visst folk driver om hästensvälmående. Likadant som att hästensvälmående (NH kan vi kalla det även fast det blir lite väl enformigt att gå efter en term) har blivit en stor "trend/revolution" inom hästvärlden så ser jag allt fler och fler som börjar driva om det. 
En trend börjar komma fram om att det är roligt att skriva "haha kolla på det här, djurplågeri mot min häst va???" Så kan det vara en video eller bild på en häst som gäspar med sin grimma på sig eller liknande.

Jag förstår att folk blir provocerade av hästmänniskor som är fanatiska i sitt sätt att skriva och håller starkt på att all hästhållning som inte är NH-baserat är djurplågeri men kom igen, det finns ändå INGET som gör det rätt för en människa att driva om hästensvälmående, inte i min värld.

Jag finner det otroligt omoget och jag vet att det är för att provocera människor som mig själv som tror starkt på att utgå efter hästensbehov och inte mitt egna men i slutändan så är det bara hästen som kommer att få lida av människans så kallade "humor". 

Sen förstår jag inte varför man vill driva om det? För mig skulle det inte vara värt att provocera människor genom att driva om en häst, då håller jag hellre en godton och diskuterar så att man respekterar både människa och häst. 

Men jag antar att människors ilska och adrenalin får en att göra riktigt dåliga väl och beslut här i livet ibland istället för att försöka leva i harmoni och lugn, lättare sagt än gjort kanske... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0