På gården

Jag kom till gården i Enköping i onsdags och passar nu 4 hästar och 2 stycken hundar! 
Det är gården i Enköping som jag bodde på i somras i 5 veckor, Schatals ägares alltså! 

Mina fina killar fick vara hemma, kände att det skulle vara onödig stress för killarna om dom skulle behöva åka transport 2 gånger på 9 dagar så mamma och Janne är guldvärda som tar hand om dom under tiden! 

Det är jätte skönt att vara här och Ebba (en tjej som bor här och har en häst på gården) umgås med mig och hjälper till också, jätte gulligt! 
Jocko kommer hit på måndag och är troligtvis här med mig hela veckan också, jätte skönt!! 

Än så länge fungerar allt jättebra, dock så har den stora hunden (Stella) brutit två stycken klor så hon har tratt,munkorg och "bandage" på ena tassen vilket måste läggas om varje dag och det är jätte noga med att hon inte får slicka på såret därav munkorg och tratt! 
Dock tar jag av det när vi är ute på promenad och när jag har full uppsikt över henne så att jag kan ha koll om hon skulle börja slicka! 

Lilla hunden Anna är jätte lätt att ha å göra med och hon följde med mig och Ebba på hennes hoppträning igår vilket jag också ska skriva ett inlägg om när jag har tid, det kommer vara blandat positivt och negativt.

Hästarna tar jag ut vid halv 8 så står din och käkar ute i sin foderhäck och är ute till runt 8-9-10, beroende när jag vill ta in dom så att säga! 

Jag kommer att uppdatera här lite då och då under denna period! 

Stella i sin tratt och munkorg, ser så hemskt ut... 

Lilla Anna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0