svacka

För mig har ett nytt år inget med förändring att göra, men jag kan förstå folk som ser chansen att se det så. Jag personligen är mer en "day by day" människa och försöker ta dagen som den är eller kommer. Jag är väldigt ojämn i mitt humör och det varierar mycket på vad som hänt dagen innan eller något som jag vet ska hända, det har inget med ett nytt år att göra. 
 
Jag har inte satt upp några mål år 2015, bara att må bra, det är det ända målet jag kommer att ha en tid framöver. Början av Januari var fantastisk, nyår var helt fantastiskt roligt men någonstans där tappade jag allt med hästarna också. Under en period av 12 dagar har jag lagt ner minimal energi i stallet och jag slår verkligen mig själv på insidan för det. Hästarna är det som betyder mest för mig men jag finner ingen ork till att ha ett ansvar just nu, fast jag vet att jag måste, jag har inget val. Jag kommer dit på kvällen och gör mina rutiner, fixar stallet, tar in hästarna, borstar lite, ger mat och släcker. Det behöver inte vara att jag gör något speciellt med dom men har knappt haft ork att umgås med dom, ni vet snarare undvikit det än försökt och det gör ont i hjärtat på mig. 
 
Men jag vet hur jag är som person och det är jobbigt, ibland önskar jag faktiskt att jag inte visste för det är lätt att förutspå hur jag kommer att reagera, det är lätt att förutspå hur mycket jag kommer göra just den dagen och det är jobbigt. 
Det som är skönt att veta är att jag börjar ta tag i det nu, jag börjar gå igenom alla känslor och hur jag mår pga detta och det är ett steg i rätt riktning. Annars har jag en tendens att sova bort problemen för att jag inte orkar tänka på dom eller ta itu med dom, det fungerar under en kort period men sen vet jag att jag måste skärpa till mig. 
 
Jag måste få in lite struktur igen, efter det är fixat så vet jag att både jag och hästarna kommer vara mycket nöjdare. 
 
Mina bästavänner 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0