många gånger..

tror jag att jag överanalyserar saker. Det ligger i min personliga natur att analysera nästan precis allt jag gör och vad andra gör. Jag tycker om att tänka och komma fram till slutsatser eller helt enkelt bara att spåna i saker. Jag är en riktig tänkare, jag brukar säga att man hjärna aldrig vilar. Även när jag sover så sover jag aldrig riktigt djupt, utan jag drömmer cirka 9/10 gånger och har extremt svårt att komma in i en djup sömn. 
 
I hästeriet är ju det självklart både på gott och ont. Det goda är att jag analyserar hästens beteende och natur och det onda är att jag ibland glömmer bort att bara vara också. På senaste tiden så har jag varit ganska så stressad inombrods vilket innebär att jag inte riktigt lever i nuet. Det är så lätt att allting bara går på räls, mocka, fylla på vatten, öppa upp hagen och hälsa på hästarna för att sedan åka hem igen. Visst får jag dåligt samvete ibland men idag kom jag även på att det inte spelar någon roll om jag är i stallet i timmar eller 20 minuter. Det viktigaste är att jag är i nuet när jag umgås med mina hästar, det är inte förrens då som jag slappnar av helt och faktiskt njuter av deras sällskap till tusen. 
 
Idag spenderade jag inte så värst lång tid i stallet.Bara det här att stå och klia på både Kvicken och Shatte med en borste i 5 minuter var för att se hur mycket dom uppskattar det nu när myggbetten är som värst, gjorde min dag. Jag fick en sådan trivsam stimulans i min hjärna som gjorde att jag kände glädje och en sorts harmoni. Det är så lätt att glömma bort hur viktigt det faktiskt är att slappna av när du umgås med dina hästar i all din egna stress och hets. 
 
Självklart så pendlar våran inre känsla från dag till dag men det får mig också att faktiskt inse att det är sååå viktigt att försöka slappna av och bara vara i nuet när du är med dina hästar. Det är okej att inte alltid analysera saker som händer men det är också väldigt lärorikt. Det är viktigt att hitta den där balansen emellan allting så att det fortfarande är avslappnat men ändå lärorikt på samma gång. 
 
Avslappnade killar förra sommaren!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0