Musik

Det finns dom som gillar att lyssna på musik när dom rider och så finns det dom som är som jag, dvs rider inte med musik. 

Jag ska förklara varför jag inte tycker om att rida med musik. 

Jag känner inte att jag är i nuet då. Jag känner att jag inte är 1 med hästen om jag har musik i öronen. Det känns som om att jag stängs in i min egna lilla värld och hästen är i en annan. 
Jag vill kunna höra hästens hovspår under mig, jag vill kunna höra när den frustar eller gör ifrån sig något annat ljud som jag finner viktigt att uppfatta. 

Med andra ord så tycker jag inte att det blir samma känsla med musik, jag tycker att det blir fel. 

Jag älskar att andas och höra allt runtomkring mig när jag är med mina hästar. Jag vill vara där 100% med dom och inte fokusera på något annat överhuvudtaget, vilket jag känner att musiken kan få en att göra. 

Ni som rider med musik, varför gör ni det, finner ni någon annan känsla än vad jag gör? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0