Shatte börjar bli bättre

Shatte börjar bli bättre i benet nu!! Fortfarande svullnad men mycket mindre än innan! Inte lika halt längre heller! 

Testade slänga på han en sadel bara för att se om han fortfarande inte tycker det är okej... Gick bra första omgången men sen när man tar av den och ska sätta på igen så blir han arg. Ett tecken på att den inte ska vara där helt enkelt. Eller enkelt och enkelt, finns nog några orsaker till varför han inte vill ha den på sig... 

Tycker han är väldigt söt i den iallfall på något konstigt vis? 






Han börjar bli fin i pälsen nu också när vinterpälsen försvinner hehe


Fin mankam också! Haha stod och beundrade han idag och kände bara åh herregud vilken fin häst han är. 

Jag tycker att han är fin i sadeln men när jag sätter igång honom sen igen när han är redo (kan ta hur lång tid som helst beroende på hur han känner) så kommer jag ta bort sadeln! Det är för att han visar obehag mot den. Varför? Det kan vi ta itu med någon annan gång varför jag tror att han gör det. 

OBS! 
Jag menar inte att jag ska sätta igång honom snart bara för han börjar bli bättre i benet!  Jag vet inte heller om han någonsin kommer kunna bära mig på ryggen igen men jag måste få tänka framåt också. 
Min största prioritet är inte att han ska kunna bli ridhäst, min största prioritet är om det blir så att vi umgås tillsammans från ryggen någon gång igen så är det för att kommunicera på flera sätt och ha kul i det fria. Det är dock helt upp till honom hur han känner för det. Vid minsta obehag kommer jag att ta ett steg tillbaka och börja om från början igen. 

Han är min hjälte på många vis och jag kommer aldrig sluta lyssna till honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0