Basic

Nu är Kvicken inne i flocken sedan 1 vecka tillbaka och allting går faktiskt väldigt bra. 
Dom har inte riktigt kommit till ro än i att vara helt bekväma med varandra men dom fungerar ändå bra tillsammans. 

Han lyckades dra av sig en sko i förrgår också när han stod och betade bredvid mig. Det är med andra ord dax att hitta en hovslagare denna vecka, mycket som ska fixas hela tiden känner jag haha. 

Jobbet går bra även fast det känns lite jobbigt att ha så olika hästsyn ibland. Men så länge jag kan få göra på mitt sätt (jobbar väldigt självständigt) så bör det inte vara några problem. Oftast är jag ju där helt själv då familjen som äger stallet jobbar dagtid. 

Måste bara säga att alla är så jävla underbara där Kvicken står nu. Vi är ju 4 stycken hästar (snart kommer en 5 också) dvs 4 olika ägare + 2 stycken medryttare. Tycker ändå att alla har en bra grund till sin hästhållning vilket jag uppskattar väldigt mycket. Det känns skönt att kunna prata öppet och fritt med folk som förstår var jag säger när jag pratar om hästar. Ofta upplever jag det som att folk inte är jätte intresserade av min hästhållning, jag tror att det grundar sig i att dom inte riktigt förstår vad det är jag menar. Men i stallet som jag har valt åt Kvicken så är alla väldigt öppna samt lyssnar och förstår. 

Jag kommer heller inte att skriva ut hur allting fungerar på mitt jobb.Anledningarna är att jag inte vill peka ut människor som faktiskt är fina individer, men som jag inte delar samma hästsyn med. Jag känner att jag får acceptera hur det ser ut just nu, för som jag skrev tidigare, kan jag få göra på mitt sätt när jag väl umgås med hästarna så är jag ganska nöjd. Sen är inte mitt jobb heller att träna hästarna på något sätt utan det handlar om lite promenader då och då samt in och utsläpp. 

Känns skönt att vara hemma igen, no place like home. 

Mitt jobb en tidigmorgon förra veckan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0