Kvicken kommer på måndag

Wow, det är redan måndag imorgon och då rullar Kvicken hem till Vallentuna. Jag saknar honom verkligen och mitt liv är inte riktigt komplett utan honom. För att jag ska må 100% bra så måste jag ha honom närvarande. 

Det sjuka är att jag redan har hunnit införskaffa mig ett deltids jobb. Det är i ett stall cirka 1 mil ifrån mig där det står 7 st hästar. Oavsätt om vi inte har lik hästsyn så funkar vi ganska bra ihop. Hon som har stallet är verkligen super trevlig och inte en "diktator" som oftast stallägare är (enligt mig). 

Det ingår vanliga sysslor såsom att sätta på täcken på hästarna, släppa ut, mocka, fixa maten, fixa stallet så att det är fräscht och fint m.m. Jag trivs redan väldigt bra men det kommer bli tusen gånger skönare när man kommer in i rutinerna. 

Mina tider kommer vara måndag-fredag varje vecka samt att jag jobbar 9-3 tre dagar i veckan och 12-3 två dagar i veckan. Det passar mig väldigt bra och det gör även att jag kan betala av kvickens stallhyra i årsskiftet. 

Som jag nämnde innan så har vi ganska olik hästsyn men jag tror faktiskt inte att det kommer att krocka i längden. Jag är glad bara jag får umgås med hästarna och det kan ju jag göra på mitt sätt! Mitt jobb är inte heller att sköta om hästarna på det sättet utan det blir mest in och utsläpp. Självklart kommer jag försöka mig på att skapa en individuell relation till att hästarna, jag älskar ju hästar. 

Övrigt så känns allt väldigt skönt och det är myckey trevligt att vara på hemmaplan igen. Och inte bara det, det är skönt att vara på hemmaplan och ha ett bra stall till Kvicken, ett härligt jobb och fantastiska vänner/familj. 

Med det sagt så uppdaterar jag er imorgon när Kvicken anländer! 

Saknar min syster sanny också ❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0