November

2 november och hästarna fick gå ute på natten till tisdag! 😍

Det är cirkus 10 grader här uppe i Norrland nu (liknande temperatur i Stockholm) och det känns ju helt fantastiskt! 
Jag längtar dock efter snö men gör ju ingenting om den kommer lagom till jul heller! 

Jag har en liten sak at berätta för er. Nu har det gått cirka 3 månader sedan jag och Kvickis flyttade upp till Umeå och det börjar bli dags för hemgång. 

Dels så känner jag att jag är klar här nu och längtar väldigt mycket hem. En annan del är att är taggad på att skapa mig ett liv hemma igen. Alla mina mål som jag behövde uppnå för min personliga utveckling är nådda. När jag åkte så behövde jag inte min familj eller mina vänner, jag behövde hitta mig själv och bevisa en del saker. Nu behöver jag min familj och mina vänner, svårare än så är det inte. 
En till del är att det ska komma en till häst till stallet. Carros förra ponny Hjalmar som är 24? år nu ska få sina sista år hos Carro! Vääääldigt kul men det är ju också så att det bara finns 4 boxar i stallet, så tyvärr finns det inte plats för allihopa! 

Jag och mamma var och kollade på lite stall i Vallentuna nu i helgen när jag var hemma och firade Jocko som fyller 20 år idag, grattis vapenbroder! 
Några av de kraven jag har är att det ska vara stora hagar, billigt och gärna en flock som han kan gå i. 

Heter man Lisse så är det extremt noggrant med vart han hamnar. Det får inte vara för dyrt, jag behöver varken ridhus eller skrittmaskin eller ett stall med tränare osv. Oftast kan ju det kosta en hel del, uppemot 5000 kr. Men jag finner det extremt svårt att hitta just det jag söker. Är man inne och kollar på hästnet så finns det mestadels stora stall som kostar en hel del, precis det jag inte vill att han ska stå i. Med andra ord så är det inte jätte lätt för en sådan som mig att hitta ett passande stall till honom. Egentligen är det ju inte jag som behöver massa grejer, det jag gör är för hans skull.  MEN, jag har faktiskt hittat ett stall som jag vill att han ska stå i. 

Stallet ligger centralt i Vallentuna (wiho) och jag var där och kollade i söndags innan jag skulle åka hem på måndagen. Annonsen var en annons jag inte hade tänkt att ringa på men som mamma ringde på ändå. Vi åkte dit och kollade och allting kändes verkligen jätte bra! Fina hagar, en ridvolt och 3 stycken valacker som går. Hästarna har fri tillgång till Hö i vinterhagen och alla går tillsammans i flock! Det kändes verkligen så bra så nu väntar jag egentligen på svar om jag får stallplatsen! 😃 Får jag den, då börjar det bli dax för hemgång! 

Jag tänker dock inte sticka under stolen med att det är jätte påfrestande för mig psykiskt att sätta honom på en transport igen från Umeå till Stockholm. Det är en lång resa + att jag kommer att ta bort honom från sin flock. Det känns skit men kan ta det mer i ett annat inlägg lite mer detaljerat om varför jag tycker att det är så jobbigt. 

Men annars så känns det helt okej och jag längtar tills jag är hemma igen med min mamma❤️ 

Pirre och Kvicken en regnig dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0