Härligt häng

Det är säkerligen lite för tidigt att säga att våren är här, men om inte annat så är det en verklig känsla av det idag. Även fast temperaturen visar runt 1+ grad så känns det betydligt varmare när solen värmer en. 

Jag åkte till stallet med Tasha och tog av Kvicken täcket nu när det är sol ute. Han lät mig komma in i hagen och plocka av det utan problem, jätte skönt! 

Sedan fixade jag med mockningen osv och tog in han efter det. När jag närmade mig första försöket med grimman så gick han snabbt iväg. Två av dom andra hästarna kom dock fram till mig och var nyfikna och då kom Kvicken också efter någon minut. Han lät mig lägga över grimskaftet på halsen och sedan sätta på grimman. Jag har lärt mig att vill han inte så vill han inte, men vill han så vill han. Ganska lätt tankegång att gå efter. 

Vi tog ett litet ridpass på ridbanan barbacka och det var sååå härligt. Skrittade bara runt (med undantag från typ 10 travsteg) och njöt av solen och hans sällskap. Han fick välja själv när han var klar (runt 20 min senare) och då släppte jag ut honom i hagen helt naken hehe. 

Fantastisk dag och snart ska jag åka iväg till jobbet för att ha möte inför att dom jag jobbar för åker bort i 16 dagar från och med på torsdag. Jag kommer med andra ord att jobba 16 dagar i streck, känns härligt.... 😣 

Min finaste kille 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0