Min egna första hund

Under en längre period så har jag varit väldigt sugen på att köpa en egen hund. Jag har velat fram och tillbaka i ett år nu men aldrig riktigt kommit till skott. För cirka 4 månader sedan så bestämde jag mig för att jag påriktigt skulle börja kolla på hundar på allvar. En sak visste jag säkert, en omplacerings hund, det var det jag skulle kika efter.

Jag har kikat lite on och off men inte riktigt hittat någon som stämmer in på det jag har letat efter. Mina krav har varit att hunden ska funka ihop med andra hundar, kunna gå lös, och ha ett stabilt psyke. Allt detta för att underlätta i vardagen med att kunna ha med hunden till stallet osv. Psyket är dock för att hunden kommer att bo hemma med mig och min familj, min mamma ville iaf att hunden skulle vara stabil så att hon inte skulle behöva känna sig osäker. 

Min tanke var någon blandras hund, möjligtvis border Collie blandning. Personligen älskar jag stora hundar så givetvis är det dom jag har kollat runt på , tills i onsdags då min kompis ringde mig och sa att hon har en hund på G. 

En tik på 2 år, Japansk spets och väldigt trevlig tydligen. Jag googlade rasen oh kände direkt "fan vilken liten hund" men jag är ganska öppen av mig så tänkte inte mer på det. I och med att jag jobbar 12 dagar i sträck nu så sa jag att vi kunde åka och kolla nästa helg men icke sa Nicke, hon sa att "förfan, vi åker imorgon, hon finns i Tumba och varför inte bara åka och kolla?". Sagt och gjort, igår åkte vi till Tumba, cirka 40 min ifrån där jag är bosatt. 

En söt liten hund på cirka 35cm i manken (klassas som mellanhund) kritvit och vääääldigt glad. Funkar med barn (dom som hade henne innan har en son på 2 år och hon funkade verkligen superbra med honom även fast han var på henne), älskar mat, kan varva ner i hemmet men är annars ganska aktiv och glad ute, kan vara ensam hemma, åker bil, funkar med andra hundar och är bara allmänt en "lätt hund" att ha å göra med. 

För att göra denna story kortare än vad jag hade kunnat göra den, jag köpte henne på plats, och nu ligger hon hemma här med mig i soffan. Känns helt sjukt och jag är typ i chock fortfarande. Jag har köpt min egna första hund. 

Jag har gett henne ett hem och det är jag så himla glad för. Hos mig ska hon stanna tills våran tid är inne, så är det bara. Hon är en fantastisk hund och jag har en så himla bra magkänsla. Självklart så kommer hon finnas med här på bloggen från och med nu!! 

Välkommen hem Tasha!❤️


Mamma och Tasha! 



Hur söt? Hon heter egentligen Natasha men smeknamnet (jag älskar smeknamn) får bli Tasha!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0