Avslutat kapitel + nytt

Jag har sagt upp mig från stalljobbet. Jag slutade runt 2 juni och det blev ett ganska så dåligt avslut om jag ska vara helt ärlig. 

Under tiden som jag jobbade där var det mycket problem emellanåt. Kunde vara lugnt i två veckor och sen så helt plötsligt så kom det mycket klagomål om skitsaker osv. Jag är en sådan person som har väldigt svårt att ta "skit" och orättvisa så det känns väldigt bra att ha slutat nu. 

Hästhållningen var också rent ut sagt fruktansvärd. Det gjorde inte situationen bättre heller. I flera månader gick exemplevis hästarna i små grusrutor 1 och 1, inte ens två travsteg kunde hästarna ta. För mig som är 100% för en sådan naturlig hästhållning som möjligt var det väldigt svårt att se på varje dag i flera månader. 
Finns hundratals saker jag kan ta upp men kortfattat så är det ett traditionellt stall där grundsynen är att hästarna ska lyda under din order i alla lägen. 

Men som tur är så har jag skaffat mig ett  nytt. Jobbar som barnvakt åt 3 stycken barn i Djursholm vilket jag trivs väldigt bra med. Tjänar dessutom det dubbla i timmen i jämförelse med stallet vilket är väldigt bra. 

Kort och gott så är jag väldigt glad över att inte jobba kvar i stallet. Känns skönt att bara ha Kvicken att fokusera på (hästmässigt) och han mår jätte bra. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0