Lite halsring

Red lite i halsring igår på Kvickisen. Vi håller fortfarande på att lära oss kommunikation med varandra. Det vi har fått bukt på är att stanna och komma igång igen. Att svänga är något svårare ibland men funkar relativt bra ändå! Än så länge har vi bara skrittat och jag tror nog att vi håller oss till det ett bra tag framöver. 

Jag tycker att det är väldigt skönt att kunna känna att jag litar på honom så pass mycket att vi iallfall kan vara på ridbanan i en halsring. Finns ju faktiskt dom som ALDRIG skulle kunna tänka sig att göra det på sin häst. Sen att vi varken travar eller galopperar i den gör inte så mycket, det speglar mer att jag inte är redo än. Men bara den här känslan av att inte hålla i huvudet på honom är både skrämmande och helt fantastisk. Någonstans så känner jag att det värsta som skulle kunna hända är att han flyger iväg och att jag ramlar av, händer det så händer det liksom. Han har iallfall fått friheten att springa iväg utan att jag hindrar honom. 

Jag har egentligen inga direkta mål förutom att det ska kännas bra för honom och mig. 









Visst ser han ut att trivas ganska bra ändå? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0